Obamakampanjens mejl börjar få en nästan lite lätt otrevlig ton

Ämnesraden på Obamakampanjens mejl är ofta väldigt smarta, så att man blir nyfiken och öppnar. Nyligen tex ”Goodbye inbox” (som du kan se nedan). Men det finns en baksida med alla dessa mejl som skickas ut. Väljarna tröttnar på allt tjatande om att skänka pengar. Och det har blivit lite av ett stående skämt bland journalister. Jon Stewart frågade Obama senast hur många mejl som skickats ut från kampanjen under deras korta intervju.

Goodbye inbox

Friend —

This is me saying goodbye to your inbox.

I know, I know. But PLEASE don’t celebrate until you’ve hit submit on that donation.

Seriously, you’ve waited until the last minute here — and we have our final big budget meeting tomorrow. We need your help now, before it’s too late:

Om man varit på ett kampanjmöte och är nyfiken men kanske inte betraktar sig själv som en helt övertygad Obamasupporter än är detta nog lite mindre lyckat. Så här i slutskedet på kampanjen har mejlen fått en mer och mer desperat och ja nästan lite otrevlig ton. Eller vad tycker du?

Några timmar senare dyker följande mejl upp:

According to our records associated with this email address, you haven’t chipped in to this campaign yet. So this is it, the very last call. If you care about the outcome of this election, now is the time to show it.

Romneykampanjen har som vi noterat tidigare samlat in mer pengar under sista månaden och det bidrar kanske till Obamakampanjens situation. Men frågan är hur mycket dessa mejl kostar i förlorade röster?